Aktiivsed liikumised

RAVIVÕIMLEMINE

Kiirendab tervenemist ja taastab töövõime, on vajadusel individuaalne või väikestes rühmades. Kasutatakse erinevaid harjutuste komplekse tulenevalt haiguse iseloomust ja inimese üldseisundist (selja- ja kaelapiirkonna vaevused, rühihäired, traumajärgsed seisundid, südame- ja kopsuhaiged). Koormuse valik on individuaalne, võimlemise kestus 30 min.

VESIVÕIMLEMINE 

Vesivõimlemine karastab ja ergutab. Veekeskkonnas on keha kerge ja liigesed koormusest vabad. Sobib kõigile, nii vanadele kui noortele. Ujumisoskus ei ole vajalik. Tunnis sooritatakse harjutusi kõikidele lihasrühmadele, lihtsamaid koordinatsiooni-, venitus- ja lõdvestusharjutusi. Eraldi on rühmad vanematele ja südameprobleemidega inimestele.
Südamerühmas on tunni läbiviimise tempo vastavalt võimekusele.
Võimlemisvahenditest kasutatakse nuudleid, vesihantleid, veekindaid, ujumislaudu. Veetemperatuur on 28-30º C, tunni kestus kuni 30 min.

^ üles

RINGTREENING JÕUSAALIS

Muusika saatel toimuv vaheldusrikas ja lihasvastupidavust arendav intervalltreening viiakse läbi jõusaalis erinevatel masinatel, kasutatakse ka abivahendeid. Koormust on võimalik reguleerida vastavalt oma füüsilisele ettevalmistusele.
Raskusaste – sobib kõigile!

^ üles

HOMMIKUVÕIMLEMINE

Koosneb kergetest harjutustest ja on jõukohane kõikidele harrastajatele. Eesmärgiks on äratada üles kogu organism, saavutada meeldiv enesetunne ja hea meeleolu kogu päevaks. Võimlemise kestus 15 min.

^ üles

PERSONAALSE VÕIMLEMISPROGRAMMI KOOSTAMINE

Füsioterapeudi poolt koostatud harjutuste kava, mis aitab taastada lihaste ja liigeste funktsiooni. Võimlemisprogrammi aluseks on Euroopas tunnustatud PhysioToolsi programm.
Näidustused:
• lihas- ja liigessüsteemi haigused
• südame- ja veresoonkonna haigused
• närvisüsteemihaigused

^ üles

 VESIJOOKS

Vesijooks on põnev vaheldus traditsioonilisele ujumisele, vesiaeroobikale ja vesivõimlemisele. Vesijooksu abivahendiks on vöö, mis tõstab veesolija veepinnale püstiasendisse ilma, et oleks vaja teha liigseid liigutusi.
Tänu veetakistusele näeme vees liigutuste tegemiseks suuremat vaeva kui kuival maal koormamata samas igapäevaelus niigi vaeva ja vatti nägevaid liigeseid. Pool tund jooksu vees võrdub kahe tunni sama intensiivsusega jooksuga kuival maal.
Vesijooks arendab aeroobset töövõimet, suurendab lihasjõudu ja vähendab lihaspingeid, parandab südame-veresoonkonna tööd, kiirendab ainevahetust. Vesijooks on jõukohane ja sobiv kõigile - nii eakatele kui ka lastele, sportlastele ja tervisesportlastele. Eriti hästi sobib vesijooks ülekaalulistele, liigesvalude käes kannatajatele ja taastusraviks.

NB! Vesijooks ei sobi, kui:

  • sa ei oska üldse ujuda,
  • sul on mõni ägedalt kulgev haigus nagu näiteks:
    • kõrvapõletik,
    • silmapõletik,
    • nohu
    • palavik
    • herpes
  • sinu arst on selle tegevuse keelanud

Raskusaste:  treening sobib kõigile

^ üles

Tagasi avalehele